DTM 2017: Rok plný změn

19:43


(c) DTM Media

Rok 2017 bude pro DTM revoluční, ale také rozhodující. Přijmou fanoušci novou verzi DTM?

18 závodníků místo 24 

Již koncem předešlé sezóny jsem se dozvěděli, že dojde k drastickému snížení počtů vozů. Cílem bylo snížit rozpočty automobilek. Pro ty je tak DTM méně náročným seriálem.Vedení DTM rozhodně nechce opět skončit s pouhými dvěma automobilkami na roštu. O své místo v DTM tak přišli v Audi Scheider, Molina a Tambay, u BMW skončil Tomczyk s Felixem da Costou, u Mercedesu skončili Götz, Juncadella, Rosenqvist a Vietoris. DTM rozšíří jeden nováček, jeden navrátilec a pak jezdec, který absolvoval pouhé 3 závody. Jmenovitě jde o Loica Duvala, Maro Engela a René Rasta. 

Více závodní akce
Uběhli dvě sezóny, kdy závodníci absolvovali dva závody během jednoho závodního víkendu. Letos dochází k drobné změně délky závodů. Sobotní závod je prodloužen ze 40 minut na 55 minut +1 kolo. Nedělní závod je zkrácen ze 60 minut a stejných 55 minut, jako je ten sobotní. U obou závodů nyní platí povinná zastávka v boxech. Kromě závodů se dočkáme v pátek, sobotu i neděli 30 minutových tréninků. K tomu ještě přičteme dvě kvalifikace po 20 minutách. Celkově se tak dostáváme na 4 hodina během víkendu, kdy budou jezdci na trati. 

Změny kolem boxů
Od letošního roku musí týmy zvládnout zastávku s nižším počtem mechaniků než tomu bylo do teď. Maximálně smí na autě pracovat 8 mechanik. Z toho pouze dva mechanici, jeden na každou stanu, budou moci mít pneumatickou pistoli k odmontování kol. Dá se tak očekávat delší doba nutná k výměně pneumatik. Jezdci to budou mít po vyjetí  z boxů mnohem složitější. V DTM jsou letošním rokem zakázány nahřívací dečky na pneumatiky. Jezdci tak budou startovat i odjíždět z boxů na studených pneumatikách.

Změny kolem techniky

Motor
Poprvé budou čtyřlitrové motory V8 produkovat více než 500 koní. Více výkonu bylo dosaženo zvětšením sacího systému motorů z 28 na 29 mm. Vypovězení služby motoru je v DTM je velmi vzácné. Každý vůz tak má jeden motor na jednu sezónu. Jsou ovšem zakázány rozsáhlé a hlavně nákladné revize. Jednotlivé motory mohou být jen lehce opravovány a to v souladu s pravidly. 

Aerodynamika
Vedení DTM si dalo za cíl snížit celkovou aerodynamiku vozů. Bylo toho docíleno upravenou geometrií předního splitteru, podlahy a difuzoru. 
Další změnou v aerodynamice bylo přepracování DRS. Ještě v loňské sezóně jsme mohli být svědky toho, jak se naklání celé křídlo. Od letoška bude docházet k posunu pouze dvě části. Mělo by tak dojít k větší efektivnosti tohoto systému. 

Pneumatiky
Hankook pro DTM připravil kompletně novou směs pneumatik. Ty budou mít rychlejší opotřebení než ty předešlé, ale na krátkou dobu i poskytnou lepší grip. Celkově by mělo být vozy obtížnější řídit.
Nové pneumatiky budou osazeny na ráfky od nového dodavatele ATS. Automobilky, tak nemohou volit dodavatele podle svých preferencí. 

První závod je 6. května 

0 komentářů